• Schaumzikade an einer krautigen Pflanze
  • Herbstlicher Buchenwald mit Messinstrumenten
  • Eine sehr kleine Spinne an einer gelben Blüte
Juniorprofessur für Angewandte Biodiversitätsforschung

Hiwi-Stellen (m/w/d) / Student research assistant positions (m/f/d)

29.02.2024

– Join our team! – The Juniorprofessorship for Applied Biodiversity Sciences is looking for student research assistants for the upcoming field season as well as for lab work starting in April 2024.

Die Juniorprofessur für Angewandte Biodiversitätsforschung sucht für die kommende Feldsaison sowie aktuell anstehende Laborarbeiten wissenschaftliche Hilfskräfte (m/w/d) ab April 2024.

Die anstehenden Arbeiten umfassen v. a. die Unterstützung von Freilanduntersuchungen (Erfassungen Insekten und Pflanzen) im Stadtgebiet von Würzburg sowie die Sortierung von Insektenproben. Die Arbeitszeiten können in Absprache flexibel gestaltet werden. Für die Feldarbeit wäre es jedoch gut, wenn Sie mehrere Tage am Stück und dann auch mehrere Stunden Zeit haben.

• Taxonomische Grundkenntnisse
  • Teamfähigkeit und Motivation für die Feldarbeiten
  • Zuverlässiges und sorgfältiges Arbeiten

Bei Interesse wenden Sie sich bitte an: Prof. Dr. Nadja Simons (nadja.simons@uni-wuerzburg.de) und Karla Wenner (karla.wenner@uni-wuerzburg.de)

-----------------------------------------------       English Version        -------------------------------------------

The Juniorprofessorship for Applied Biodiversity Sciences is looking for student research assistants (m/f/d) for the upcoming field season as well as for lab work starting in April 2024.

Your tasks mainly include support during field work (surveying of insects and plants) within the area of the city of Würzburg and sorting of insect samples. Working hours can be arranged flexibly. For field work, however, it would be good if you have several days in a row and then several hours to spare.

Your profile

• Basic taxonomic knowledge
  • Ability to work in a team and motivation for field work
  • Reliability and diligence

If you are interested, please contact Prof. Dr. Nadja Simons (nadja.simons@uni-wuerzburg.de) and Karla Wenner (karla.wenner@uni-wuerzburg.de).